Hledání |
Závody aut na čtverečkovaném papíře
14. 3. 2010, Zlobidlo.cz
Přiznávám, že netuším, jestli tato hra má nějaké jméno, my jsme prostě jednu dobu každou přestávku ve škole hráli "fára". Stačí k nim čtverečkovaný papír A4, ale na větším je více legrace, a tužky, nejlépe barevné. Není to nutné, jen se ve hře budete hůře orientovat, když budou všichni hráči hrát třeba modrou propiskou. Nejdříve je nutné nakreslit závodní trať. Startovní čára ať je nejlépe vodorovná nebo svislá a ležící přesně na čarách čtverečkovaného papíru, cílová raději také. Startovní čára by také měla být dostatečně široká, aby každý hráč mohl začít ze své startovní pozice. Dále může být trať jakákoli. Jednodušší jsou široké cesty s pár zatáčkami, komplikovanější tratě budou mít i velmi úzká místa. Rozlosujte pořadí hráčů, následně si jednotliví hráči mohou vybrat svoji startovní pozici. Princip hry je následující: pokud hráč stojí, může jet na všech osm sousedních křížení linek čtverečkovaného papíru, nebo může dál stát (což ale postrádá smysl). V dalších kolech, pokud už se jeho "auto" pohybuje, přenese nejdříve poslední pohyb ještě jednou (tzn. pokud se například v minulém kole posunul o dva čtverečky vpravo a o jeden dolů, je další výchozí pohyb zase o další dva čtverečky vpravo a o jeden dolů) a z této výchozí pozice může změnit "rychlost vozu" do všech osmi sousedních křížení linek čtverečkovaného papíru, nebo může rychlost zachovat. Jinými slovy, rychlost hráče je ve vodorovném a svislém směru dána rychlostí z předchozího tahu a nová rychlost se může v každém směru lišit nejvýše o jeden čtvereček. Tento jednoduchý princip umožňuje zrychlovat, brzdit i zatáčet. Více napoví následující obrázek. V minulém tahu červený jel z místa A do místa B. Nově tedy přenese svoji "rychlost" do bodu označeného jako 5 a může si vybrat ze všech devíti čísly označenými body. Může tedy rychlost zachovat (bod 5), hodně zpomalit (bod 1), hodně zrychlit (bod 9), nebo je na ostatní body, a tak různě přizpůsobit směr a rychlost... Důležité je, že v dráze pohybu nesmí hráč opustit trať, ani cílová pozice samozřejmě nesmí ležet mimo trať. Vyhodnocování může být někdy sporné, je tedy nutné se domluvit, zda k "vybourání" se stačí jen dotknout okraje trati, nebo zda musí být čára pohybu zcela mimo trať. "Vybouraný" hráč končí, případně je možné povolit, že se může na trať vrátit, nicméně nejdále (měřeno od startu) v místě, kudy trať opustil. Žádný hráč také nesmí zahrát na bod, v němž stojí jiný hráč. Tratí si můžete samozřejmě nakreslit, kolik chcete, jednu jsme pro vás na papír A4 připravili i se světle modrými linkami k vytištění. Klepněte na následující obrázek k vytištění. UkázkaA malá ukázka na závěr, komentáře k "závodní situaci" se objeví po klepnutí myší na obrázek. |
Oblíbený obsahDnes: |